ЕЛЕКТРОННА ЧЕРГА
Запровадження паспорта громадянина України у формі ID-картки в Україні розпочалося у січні 2016 року. Головним мотивом запровадження нових паспортів є їх захищеність від підроблення.
Держава не змушує всіх українців переходити на ID-картки. Паспорти-книжечки зразка 1994 року не мають кінцевого терміну чинності, тому їхні власники можуть спокійно користуватися ними далі.
Обов’язковим оформлення внутрішнього паспорта у вигляді ID-картки є для тих осіб, які отримують його вперше. Наприклад, для громадян, які досягли 14 років. Також ID-паспорт видають замість втраченого чи зіпсованого документа, через зміну прізвища після укладення шлюбу тощо. Водночас українці, яким виповнилось 25 чи 45 років і які за законом повинні вклеювати нову фотокартку, мають право вибору. Вони можуть залишити старий паспорт або ж оформити ID-картку. Але ті громадяни, які протягом місяця після виповнення 25 чи 45 років не звернулися до підрозділу міграційної служби для вклеювання фотокартки, - зобов’язані обміняти недійсний паспорт на ID-картку.
Варто зауважити, що біометричний новий паспорт (ID-паспорт) містить електронний безконтактний носій, який неможливо змінити або скопіювати. При цьому він містить таку ж інформацію, як і звичайний: номер документа, ім’я особи, її стать, сімейний стан, дані про реєстрацію, дату і місце народження, дані з Єдиного державного демографічного реєстру, а також оцифроване фото і підпис.
На сайті державної міграційної служби (ДМС) завдяки сервісу «Електронна черга» можна вільно записатися до електронної черги на оформлення біометричних документів (як ID-паспорт так і паспорт громадянина України для виїзду за кордон) на найближчі дні на зручний час (сайт - https://dmsu.gov.ua/services/online.html)
Завідувач Ємільчинського РС УДМС
України в Житомирській області
Валентина САУХ